onsdag 18 mars 2009

THeri my love


En ny båt.
En styrpulpet.
med lite blåaktigt tonad ruta.
En nästan ny.
Där susar vi fram.
Inga problem.
Man känner sig trygg i den.
Man behöver inte dra ihjäl sig och slå både fingrar och nacke ur led.
Man vill ha den där Terhi sea fun c.
45 000 med trailer.
Man drömmer och damsuger nätet på bilder och information.

Man tappar insikt lite. Man vill bara ha och ha för man är väl värd det?

Det är en 2005a.
En pulpet byggd på en eka igentligen. Låga fribord.
Glasrutan är låg. man har inte skydd om man sitter upp.
den är så kort i rocken, kommer det att kännas som man ramlar ur?
är den sjövärdig?
Ingen mullig båt.
15 hk.
är det elstart?
men det är väl en fyrtaktare?
är det ett snyggt gasreglage?

still IWANT ONE OF THEESE!!!!!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh jag vet precis hur det känns! Jag blev kär i en porsche på blocket i höstas. Det blev inget mellan oss, men det skaver fortfarande lite i hjärtat.

Anonym sa...

Ja bruttan, då kör vi då! Jag slänger in 22 laxar på ett bräde så får du din sill-tv eller vad det kallades. Pax för kaptensmössan, seglarskorna och den tvärrandiga tröjan med båt(!)ringning....

Modesty Blasé sa...

cookie! du ska få åka i min plast porshe i sommar!

skipper.! tar du med dig guarana drink som du brukar i tv. och kanske även bajsmaskinen du brukar köra dina patienters bajs igenom så ska jag köpa dig ett par fina seglardojjor och llojd jacka ska du få med.Endast det shangtilaste du vet...

Modesty Blasé sa...

vår plastporche