onsdag 31 december 2008

Moster alltså.och galen

Konstigt att ens lillasyster har blivit mamma.
Den där lilla som kissade på sig när vi åkte pulka!!!1985...


Det blev för tidigt, i v 31 för hon fick en skitsvår form av havandeskapsförgiftning. Men nu börjar hon hämta sig. Och Lova mår bra! Hon verkar vara stark, som sin mor och far då. Och moster... om man räknar bort psyket på mostren...

Har varit lite svårt att skrivA här för jag vet inte hur mycket man ska skirva om andra här på bloggen likso,m. de har ju inte bett om att bli utlagda här.

Jag är ganska upprörd nu när jag skriver detta. jag har varit arg och obalancerad nyss...
jag hade skrivit på en kompis dotters facebook som kommentar på ett av hennes kort att hon och hennes syrra såg galna ut och skulle platsa på fasta avd på säter.
(de är 18 och 21 år gamla och på kortet had e de gjort sig"galna".)
deras pappa(har aldrig träffat honom) hade kommenterat att jag såg galen ut det var jag som platsade på psyk osv.
jag blev galen och skrev till han att han borde be om ursäkt och han har fina döttrar och de har nog humor...
tänk om de tog illa upp av det jag skrev?
tänk om jag gjort saken värre för dem när jag skrev till pappan?
hur blir det nu?
borde jag ha gett fan i att kommentera när jag vet att han är psykiskt mer eller mindre sjuk på riktigt?
och han har en annan kulturell bakrund som kanske gör att han ser på detta på ett annorlunda sätt?
jag blev så galen så hjärtat hoppade här ska ni veta. och så kallade han mig för flata och då jävlar!!!!
tror jag dkrev att han var en flata om nån. och en homofob. moget marie. moget...

1 kommentar:

Karin sa...

Ja visst känns det konstigt när småsyskonen skaffar barn. Det är liksom lite onaturligt tycker jag. har fortfarande svårt att fatta, fast Måns är ett år nu.

Och det här med internet är inte alltid så lätt. Både svårt med bloggande och facebookande. Man har ju sina egna gränser och det är svårt att veta vad andra tål. Också svårt att veta hur man ska tolka skrivna ord. Kanske skojade mannen tillbaka. Hur ska man veta? Lite smågalen är du ju ibland, och med det menar jag inte att du ska tas hand om av min mamma, men vad fan, har du hört dig själv på din telefonsvarare? Man kan ju skriva vårdintyg för mindre!

Hjärtat, skit i den arga mannen, om han nu är arg. Jag vet att det är jobbigt när det blir såna där missförstånd och man inte vet hur man ska reda ut det. Jag har också gjort en del, inte exakt samma, men liknande misstag. Det blir fel ibland. Ibland uttrycker man sig tokigt så att andra tror att man är korkad. Och vissa människor är bara korkade helt enkelt. Skaka av dig det!