måndag 13 oktober 2008

snuskspindlar

Först klippte jag mig hos mimmi i hennes källarlgh här i stan. När jag skulle hem sen så vällde det in en jävligt stor spindel genom hennes dörr när jag öppnade. jag skrek. hon skrek dottern skrek. sen sprayade vi dyr hårfrissa spray på den. då vände den och gick ut. sen fick jag lov att trampa ihjäl den. fy fan vad jag skrek och fy fan vad äckligt det var. den var stor och vi var hysteriska. Mimmi nästan grina och jag hade kalla karlar som gick på min rygg helöa vägen hem i bilen.
Men jag blev bra i huvvet. i alla fall när a varit där och meckat.

Lördagen började med en trevlig utflykt i svampskogen. vi käkade dsmörgåstårta i skogen och sen åkte vi till stor loppisen tulavippan i gagnef. där gick vi nån timme sen smachade jag en spindel som kom krypande på min hand , med korven, så att... ja hysteriskt var ordet. Anneli hade hon en på dig hon med men hon tog det lite lugnare.
hemkommna s¨å tyckte jag att jag kände mig lite creepy så jag stack ut och sprang. duchade allt utom håret när jag kom hem och sen tyckte jag det kröp på ryggen och a hittade 2 på min ryff. en på t-shirten och en innanför. jag skrek och var vild och kunde inte stå still. sprang in på dass och drog en handuk hårt över ryggen och trodde jag skulle dö.

det var det vidrigaste. de såg ut som jag vet inte vad, men de bet sli typ fast på huden. vidrigt. nu har jag kläder i frysen som jag inte vågar använda och inte vil jag tvätta dem heller för de var rena innan snuskutflykten...

1 kommentar:

Karin sa...

Men, vad händer? Hur kan man träffa på så mycket spindlar? Är det spindelinvasion i Falun eller?? Låter ungefär som mina blindkäppar förra året, de bara kryllade ett tag. Sen försvann de. Har inte sett en blindkäpp på ett tag nu.