fredag 19 september 2008

snaps och larz eggertz



jag söker på eggertz lars och får detta, är det han?
jag känner inte igen honim.

om detta godtas av juryn... så vill jag nu se en bild från det där barnprogrammet som gösta ekman var med i och jag tror att lena nyman var med??? de var i en fin studio med små kuber i fina färger gjorda av plast där de kröp in och sjöng och mös, jag tror det var i det programmet som de gjored " bulleri bulleri bock, hur många horn står upp. Vet ni vad jag menar??

sen sökte jag på Daniel eggertz och fick fram att han deltagit i sm för snapsvisor., det tyckte jag var kul, i och med att jag ocks¨å borde delta där... eller inte...eller vad tycks( eller ja... ja.... jag skulle vilja likna Gregory peck...):

"Herre jävlar
herrejävlar
elva timmar innan natt
vi skålar i glasen
dricker ur DEN med en snärt!

den ska naturligtvis sjungas i hej tomtegubbar tappningen...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nej nu har du fel. Lusse lelle är melodin. Vilket f.ö. måste vara göteborgska och betyda "lilla lucia", eller? Jag ska göra mitt bästa m herr Ekman och Lena Söderblom (var det faktiskt). Ja, jag minns också det programmet.

Anonym sa...

Programmet hette Mumlan, jag har mailat den till dig Marie. Jag vill nu se en bild på Cicciolina i helfigur. Gärna ihop med maken, kitschkonstnären. En "hemma hos-bild" vore det ultimata!

Modesty Blasé sa...

ja jävlar ja lusse leelle var det ju br-eat-shit! du kan du!

Modesty Blasé sa...

ja jävlar ja lusse leelle var det ju br-eat-shit! du kan du!

Karin sa...

Jag tyckte väl att det var en ovanligt svårsjungen snapsvisa...