tisdag 30 september 2008

Ja jävlar ja

Nu är kl snart nio och jag tänker gå å bada straxx.

Ja jävlar ja.... Sinnesrörelse nu 2 gånger på några minuter...
höll på att betala mina räkningar när det står att det jävla alltele nu ska ha 299 kr för bredbandet som förut kostan 249. jag har dem på sånt där efaktura så helt plötsligt var det höjt. då skrev jag ett rättshaverisatbrev till dem. Jag kännde mig som hon tanten i p4 nattradio som klagar på dubbelprogram... lägger in den här ovan så ni vet hur den går...äh... här kommer det det går inte att fixa in det här:
http://www.idiot.se/2007/11/08/sveriges-radio/

sen överförde jag lite stora summor mellan mina konton och när overföringen är klar så ser jag inte det kontot jag överförde till på min sida fy fan... trodde ett tag att jag skeppat iväg pengarna trill nån gammal trdera kontakt el dy.l. men efter lite micklande så var det änd årätt jag gjort.

I badet ska jag njuta av nån av mina 4 böcker jag läser parallellt nu:

Hemlös med egna ord. av folket som säljer situation sthlm.

Att älska som en porrstjärna eller vad den heter. Jenna jamesson berättar om sitt liv i detta träsket som titeln antyder. intressant och vidrigt och ganska fångande.

Galago nr ? detta år. just nu är det coco modyssons berättelse om prao i åttan jag läser. ganska passande då våra elever är ute och praoar.

nedlagda platser eller vad bok två av jan jörnmark heter. där har vi nyss varit på facit, de som gjorde skrivmaskiner... och det låter ju aldeles totalt nedlöaggt i dessa dar.

sen har jag fått nostalgiboken m 80tals uppdatering av åse. så där handlar det mkt om daisukar, Vet nån häör vad det är? ddet vet då jag.
cosby, morten harket, fula frisyrer, game and watch, smurfar, kuben och maj litten pony( som therese sa)men det var ju konstigt att de nämner den färgglada hästen i samma ögonblick som typ cosby. inte fan hann då jatg leka me nån little ponysar heller... de köpte jag ju till therese. tänk, det fanns kammar till dem och allt för att kamma den där enormt plastiga manen...men det blev ju människa av therese med, och hennes generation. och nu ska hon få en bäbis!!!!maj litten bäjbys....

nån av dessa böcker ska följa mig in i badet.

för övrigt:

datat lite med gta san andreas...inte bra för en 39 år gammal jänta...
cyklat till stan i regnet och införskaffat nått droppgrejs m vatten till den bortskämda katten men det var gratis för det tiggde jag till mig inne på djuraffären...
jag läste om dårar i usa som köper dockor som ser ut som
bäbisar och dessa gullar de med... idioter säger jag....jag då... som gullar m katten.
om jag skaffade barn. skulle jag slippa oroa mig för mina eftermiddagar då?
det är kanse det som är lösningen va?

1 kommentar:

Karin sa...

Jag såg lite på det där programmet om tanterna med dockorna. Kände mig med ens helt normal i jämförelse. Skönt att det finns värre galningar än en själv.