måndag 25 augusti 2008

data och allt

svårt att komma igång med skrivandet här vafan.

Var hos pappa i helgen. Lagade rost på bilen. hade en slipmaskin från julia för 149 kr. den funkade bra faktisk, skönt när det är klart. har bra proffslack och
grejjer så det känns som det blev bra gjort. håller en säsong till. känns
bra m sådan nytta. sen sprang jag 30 min. gott även det. fattar inte att
jag inte hade kunnat gjort samma sak hemma i falun en helg. då hade det
bara blivit:
- fan jag gör ju inget bra idag bara hålla på m bilen, nej jag skiter i det.
och så hade jag gått in och surat vid datorn. det där jävla sättet har jag haft nu i många år. fan att jag int ekommer vidare från det.
Jag är så jävla rädd för att jag kastar bort mitt liv så fort jag inte träffar folk. fast eg vill jag nog fan inte hjämt träffa folk, jag behöver kanske tid för mig själv.

men vad gör jag då m den ensamma tiden?
jo köper dataspel så att jag får lov att köpa ny dator eftersom den här jag har har för klent grafikkort...
"och jäntan fyller snart 40, och inte veta bättre"
ja ... vad kan jag säga???

ta bort den jävla tomheten. människa, knyt ihop alla tåtar och fixa till ditt liv....

2 kommentarer:

Karin sa...

Ensamhet... egentligen finns det inget skönare, när man vet att man kan få sällskap om man vill. Den valda ensamheten är toppen tycker jag. Ibland kan det gå en hel helg utan att jag träffar någon. Då brukar jag visserligen börja tvångskonversera folk på konsum, men det är ändå rätt skönt. Man ska fylla sitt liv med sånt man själv mår bra av, inte sånt som andra tycker att man borde göra.

Modesty Blasé sa...

jag vet. men hur genomföra det? ta med nån hem från konsum och underhålla?